Ett annorlunda uppvaknande.

För ett par veckor sedan vägrade min eltandborste efter trogen tjänst att starta.
Köpte en ny och placerade den gamla bland annat elektronikskrot i en påse i hallen där den legat sedan dess.
Alldeles för tidigt i morse vaknade jag med ett ryck till ett väldans oljud.
Innan jag han ta en titt på telefonen för att se vad klockan var hann jag tänka att det nog var någon byggarbetare som var i farten med en borrmaskin.
Efter att ha konstaterat att den bara var runt 04.30 förstod jag att det inte alls var någon byggarbetare som var i farten och klev upp ur sängen för att försöka lokalisera vart ljudet kom ifrån.
Andra tanken i mitt inte helt vakna tillstånd var att det var kylskåpet som höll på att gå sönder.
Insåg efter några sekunder att det inte heller var så som var fallet.
Det kom inte heller från någon av grannlägenheterna.
Sökandet efter det mystiska ljudet fortsatte och till slut lyckades jag lokalisera det till elektronikskrotpåsen i hallen.
Då hade den gamla eltandborsten fått för sig att det från ingenstans var dags för det sista dödsrycket.
Eftersom jag tidigare inte lyckats få igång den var det uppenbart något problem med på/avknappen vilken även innebar att den inte heller gick att stänga av!
I övrig morgontystnad kändes den som sagt extremt högljudd men efter sådär trettio minuters Bzzzz, bzzzz,bzzzzz somnade den till sist in och de eventuella grannar som väckts kunde återgå till sin sömn med en undran om varför jag borstade tänderna i en halvtimme innan klockan fem en torsdagsmorgon.

allmänt | eltantborste, morgon, uppvaknande | |
Upp