Reklam, nej tack!

Vid mitt brevinkast sitter en lapp med texten "Ingen reklam till någon tack". På mailen finns spamfilter och man kan lätt välja bort vilka mail som ska gå direkt till skräpkorgen.
På bloggen ser det dock lite annorlunda ut.
Många av kommentarerna jag får till mina inlägg består i princip av
"Hej, besök min blogg och lämna en kommentar."
Något jag känner att jag lika gärna skulle klara mig utan.
Visst kan jag välja att plocka bort kommentarer som dessa, men de måste ju ändå läsas först.
Så en liten uppmaning:
Om du bara är ute efter att fiska kommentarer eller besökare till din blogg spamma någon annan!
Jag kommer varken att kommentera eller besöka din blogg bara för att du ber om det!

Till de kommentarer som man vill svara på borde blogg.se dock se till att fixa en "svara"knapp så att man kan lägga till sitt svar vid kommentaren istället för att behöva skriva en ny eller klicka sig in på personens blogg för att kunna besvara den.

Dessutom ni som vill att man ska följa er blogg via bloglovin'.
För tillfället följer jag redan cirka 80 bloggar med mera med ett tillägg (en RSSläsare) till firefox som heter brief och har inte planerat att ändra på det!

Tack och hej!
allmänt | |
#1 - - Zoofie:

Det är så jobbigt! Jag får såna kommentarer hela tiden. Dock borde väl jag vara van då jag driver en av Sveriges största bloggar, men vafan.. de borde ha respekt!

#2 - - Johanna:

Haha borde finnas något sånt på bloggen med så man slipper spam, gud var smidigt det skulle gå då.

#3 - - tove L:

jag hatar också detdär, jag har en ruta bredvid kommentarsrutan där det står att såna kommentarer inte publiceras, ändå kommer dom och det retar gallfeber på mig!

#4 - - Netty♥:

Riktigt bra skrivit :)

#5 - - Fröken M:

Bra skrivet ! jag är sååå trött på folk som frågar om jag vill följa deras blogg på blogglovin. Ville jag det skulle jag förmodligen redan göra det. jag vill inte heller ha folk som läser min bara för att jag tjatat till mig det utan för att de faktiskt tycker det är intressant och för att jag ibland faktiskt har något att komma med :) Ha en bra dag !

#6 - - Michaila:

Ja du man borde ha något sånt filter på bloggen också! :P

#7 - - Jimmyh:

Det där känner man igen. JAg brukar få många där dom skriver att dom har fråge stund och att man ska ställa en fråga. Riktigt jobbigt faktiskt. Man skulle nästan lägga en liten bild i headern där det står ingen reklam tack!

#8 - - annica:

du, jag håller med totaly! så fruktansvärt jobbigt. eller också får man "snygg design, allt bra?" "hej allt bra?"



jag menar man (jag i alla fall) bloggar inte för att jag vill föra någon slags konversation mellan en läsare och mig. tycker att man ska kommentera inlägget och/eller vad man tycker om bloggen, annars är det ju inget av värde. kolla bara på dom som kommenterat här, vissa har läst. andra verkar inte ens ha läst. man blir Galen!

#9 - - Prai:

helt rätt alltså, blir så sur på sånt! :D

#10 - - Anonym:

Helt enig i det du skriver! ;-)

#11 - - fannie & annie:

fin blogg :)

#12 - - elina:

äälska din bakgrundbild på lurarna !:d

#13 - - Charlotte:

Så sant som det är sagt!



Ha en bra dag!

#14 - - Sara ★:

Håller med, läste dina kommentarer och ser att det var några såna som sa:allt bra? :) söt blogg! vad har du gjort idag?:) såna är bara så irriterande! Fin blogg du har! :D

#15 - - Niiicccooo:

jag förstår dig, jag får också sånna komenater dagligen ! och det känns så ytligt då, att dom har liksom säkert inte ens läst inlägget utan går direkt till kommentarfältet bara för att få statistik. så ytligt tkr jag !

#16 - - Sofia:

Haha.. du verkar redan fått en del spam på detta inlägget.. ;) Hjälpte inte att skriva om det verkar det som..

#17 - - HANNAJONSSON:

I know that feeling. Fullständigt hatar det! Dock har jag ingenting emot ifall man skriver med någonting som hör till inlägget. Det bevisar på att man åtminstone har läst det.

#18 - - My:

De är så jobbigt med sådana kommentarer, det är ju inte bara att ta bort dem, man måste läsa först så jobbigt. Tar på ens tid.

#19 - - Caroline:

Det går att blockera speciella ip;adressen och ord. (:

#20 - - cindy:

tycker sånt är grymt jobbigt :O

håller verkligen med om att de borde gå att svara på kommentarerna

#21 - - Carro:

Jag håller med! Hellre är jag utan kommentarer än får kommentarer från de som själv vill locka läsare. Det känns som om det är lite fjortis-varning över det hela..

#22 - - Izza:

tycker precis som dig :) e så innerligt trött på spammen bland kommentaren. Ofta är det ju en fras som de kopierar in i hundratals bloggar. Själv har jag fixat så att man inte kan kopiera in text i kommenteringsfältet utan att man måste skriva, plus lagt till en uppmaning där det hos dig står "Kommentera inlägger här" om spam, reklam m.m, och det har fått ned dem på en hanterbar nivå i allafall ;)

kram

#23 - - Emelie:

Jag håller så med dig! Det värsta är ju dom här "följ mig på blogglovin så följer jag dig" och jag bara men hallå?? Meningen med blogglovin är ju att följa bloggar man tycker är intressanta och det är det som kommer att göra en blogg stor inte att man byter till sig följare som inte bryr sig ett skit. Jag fattar verkligen inte hur folk tänker där, jag menar fine om någon vill följa mig men kräv då fan inte att jag måste följa dig! Hehe, kände att jag blev lite upprörd där XD

#24 - - Tove:

Jag håller med!! Kommentarer som: "Hej, allt bra?" känns väldigt personliga... Not.

Men samtidigt, vill de kommentera får de väl göra det. Finns inget som hindrar dem och jag skadas inte av det. Dock så besöker jag aldrig deras blogg.

Upp